Å lease bil passer for alle!

Har naboen din ny, strøken bil?

Fornøyd kvinnelig kunde 

Det er ikke sikkert hun/han eier den….


Hvem er det som leaser bil? Tror du det er en ung mann fra Oslo uten egenkapital, som vil ha en dyr bil han egentlig ikke har råd til? I så fall vil du garantert bli overrasket.


- Da vi startet med dette var vi overbevist om at den typiske leasingkunden skulle være mye yngre enn den faktisk har vist seg å være. Vi har kunder i alle aldre, og gjennomsnittet for menn er 41 år og for kvinner 42, sier Geir Jørgensen, daglig leder i First PrivatLease.

Du trodde kanskje også at leasing er mannens domene?
Tro om igjen: I 2013 var 33 prosent av kundene kvinner. Og med få unntak velger de også de samme bilene som menn. Geir forteller at å lease heller ikke er et Oslo-fenomen:
- De fleste kundene våre er naturlig nok fra Østlandet, men de kommer til oss fra hele Norge. Vi har kunder så langt nord som i Varangerbotn, og nedover hele landet til Kristiansand.

Få uforpliktende tilbud her:
 Kompaktbil - Familiebil - 4x4/SUV - Biler på lager


Det lønner seg å lease hybrid

Det er heller ikke de dyreste bilene som står høyest i kurs hos kundene til First PrivatLease.

- Folk velger fornuftige biler, så vi har fornuftige kunder. De er godt etablerte, og opptatt av enkelhet og pris. Mange av våre kunder var i utgangspunktet ute etter bruktbil, med alt det hadde medført av reparasjonskostnader, uforutsett stort verditap og slike ting. Nå får de isteden en splitter ny bil, med alle de fordeler det medfører.

På Opplysningskontoret for veitrafikken viser statistikken at de mest solgte bilene i 2013 var Volkswagen Golf, Toyota Auris, Nissan Leaf, Mazda CX-5, Toyota Yaris og Volvo V40. Dette er tall som sammenfaller godt med First PrivatLease sine: 

- Vi har også Golf på første plass, mens Yaris og Auris er henholdsvis nummer to og tre.

Golf holder seg på toppen av leasingstatistikken fordi avskrivningene er lave, og derfor er den billig å lease.

- I tillegg er det jo selvsagt en kanonbil. Det er ikke uten grunn at den har vært Norges mest solgte mange, mange år og er vel det vi kan kalle en typisk folkebil. På salgstatistikkene selger den nesten dobbelt så mye som nummer to.

Auris og Yaris er populære siden de er hybrider. Det skyldes selvsagt miljøfaktoren, men også fordi engangsavgiften til Staten er lavere på hybridbiler. Nettopp derfor blir de ekstra gunstige å lease.

-  I tillegg er Toyota også kjent for svært driftsikre biler. Og husk - en hybrid er det nærmeste du kommer elbil uten å måtte ha rekkeviddeangst! 

Noe mer overraskende på statistikken er kanskje nykommeren Volvo V40. Men Geir har en god forklaring:Rød Volvo V40

- Se på den så skjønner du hvorfor, smiler han.

- V40 er en flott bil designmessig, og Volvo er nå å regne som en premiumbil - altså at den kan sammenlignes med Audi, BMW og Mercedes, men den er rimeligere. Den er en verdig konkurrent til de tyske kompaktbilene.

Damenes favoritter

Men noen velger også annerledes. Spesielt kvinnene har falt for to biler som i fjor havnet lenger ned på salgsstatistikkene, nemlig Skoda Citigo og Renault Clio.

- Disse er populære på grunn av leasingprisen. Citigo er den perfekte bybilen siden den er liten, billig og smart, og den koster fra kun 2099 kroner per måned.

Geir avslutter med å fortelle at bilmerkene First PrivatLease har valgt gjør at du kan føle deg sikker på et bekymringsfritt bilhold.

- Alle bilene vi leaser ut er gode og driftssikre. Kundene våre er fra 22 til 84 år. Når de i tillegg kommer fra hele landet kan vi trygt slå fast at å lease bil passer for alle.

 

Om PrivateLease:

First PrivatLease AS er Norges første merkeuavhengige formidler av privatleasing på nett. Vi er eiet 51 prosent av Hertz Lease, som har lang erfaring med biladministrasjon til bedriftskunder.

Vi bestiller bilene via merkeforhandlere og kan på grunn av høyt volum tilby våre kunder meget konkurransedyktige priser.

Våre ansatte har et bredt kontaktnett og meget god kunnskap innfor bil og finansiering, noe som gjør at vi kan skreddersy avtaler som passer hver kundes behov.